Τετάρτη 16 Μαΐου 2018

Η ανάγκη αυτοελέγχου των δημοσκοπήσεων,από τις ίδιες τις εταιρείες που τις διαμορφώνουν.......

“ Δεν υπάρχει μεγαλύτερη και βαθύτερη εκτίμηση στους πολίτες,στις μέρες μας,από τον παράγοντα εκείνο που ακούει στον όρο ΑΞΙΟΠΙΣΤΊΑ. Τον ψάχνουν και ζητούν να τον διακρίνουν,με κάθε τρόπο και σε κάθε εκδήλωση της πολιτικής και κοινωνικής μας ζωής.”

Ένας παράγοντας,δίπλα στις πολλές εκδηλώσεις της πολιτικής και κοινωνικής μας ζωής,είναι και οι δημοσκοπήσεις πάσης μορφής ,μα ιδιαίτερα εκείνες που αφορούν την καταγραφή της δυναμικής των κομμάτων.Την απήχηση που έχουν στην κοινωνία μας .Ο λόγος έχει να κάνει κυρίως με το γεγονός,πως,όταν και εάν μια εταιρεία,προβάλλει αποτελέσματα για την προτίμηση των πολιτών στα κόμματα,σε μια δημοσκόπηση,με στοιχεία που δεν είναι ακριβή,μπορεί αυτή να οδηγήσει,προς την μία ή την άλλη κατεύθυνση πολίτες,που έως την τελευταία στιγμή,δεν έχουν αποφασίσει,προς τα πού θα κατευθύνουν την ψήφο τους.Είναι η λεγόμενη “αδιευκρίνιστη ψήφος”που στις περισσότερες δημοσκοπήσεις αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό,γιαυτό και ενδιαφέρει. Η αναζήτηση αυτή,δεν σχετίζεται ,ούτε αφορά εκείνες τις εταιρείες που σέβονται το αντικείμενό τους και κάνουν σωστά την δουλειά τους, αλλά με όσες λίγες έχει καταγγελθεί,πως αποτελούν “φυτευτές εταιρείες”,που κύριο στόχο έχουν να αποπροσανατολίζουν τους πολίτες με τεχνητά δεδομένα,που δημιουργούν συγκεκριμένοι κομματικοί μηχανισμοί,προκειμένου να αξιοποιούν ,αποτελέσματα, για ίδιο κομματικό όφελος. Πώς όμως ,μπορεί να αντιμετωπιστεί αυτό το φαινόμενο,όταν μια εταιρεία δημοσκοπήσεων,δείχνει να είναι καθόλα νόμιμη,ως προς το τυπικό μέρος της λειτουργίας της,αλλά σε ότι αφορά,το αποτέλεσμα της δουλειάς της,που είναι οι δημοσκοπίσεις,εμφανίζει κομματική προτίμηση,που κύριο στόχο έχει, να κατευθύνει τους πολίτες; Ενδιαφέρον, ως παράδειγμα ,κρίνουμε να καταθέσουμε το δημοψήφισμα 2015, για συγκεκριμένους λόγους. Υπήρξαν λοιπόν κάποιες εταιρείες δημοσκοπήσεων τότε,που πληροφορούσαν με κυλιόμενες δημοσκοπήσεις, τους πολίτες,έως τις τελευταίες μέρες και ώρες,πως “με βάση τις μετρήσεις τους,θα έχουμε,μια “στήθος με στήθος” αναμέτρηση,με οριακό προβάδισμα του “όχι” σε σχέση με το “ναι”. Είχαμε όμως ως βούληση των πολιτών στην εκλογική κάλπη,ένα αποτέλεσμα που ξαφνιάζει,αν αναλογιστούμε και τις παραπάνω εκτιμήσεις ,που όμως με βάση τα τελικά αποτελέσματα ,του Υπουργείου Εσωτερικών:το ΝΑΙ πήρε το 61,31% και το ΟΧΙ το 38,69% των ψήφων, ένα καθόλου δηλαδή “στήθος με στήθος” εκλογικό αποτέλεσμα ,όπως μας πληροφορούσαν οι εν λόγο εταιρείες. Το ζητούμενο εδώ,δεν είναι μόνο,εάν οι δημοσκοπήσεις εκείνες ήταν ακριβείς,αλλά εάν υπάρχει μηχανισμός ,από τις ίδιες τις εταιρείες,που να επιβραβεύουν έμπρακτα,όσες είναι ακριβείς στα αποτελέσματά τους η να τιμωρούν,ακόμη και με αφαίρεση της αδείας τους, εκείνες που αποδεδειγμένα,λόγο επαναλαμβανόμενων εκτιμήσεων,βρίσκονται μονίμως έξω από τα αποτελέσματα,με προκλητικό τρόπο.Η λογική,πως η επιβράβευση,έρχεται από μόνη της,παράλληλα με το αποτέλεσμα,δεν είναι αρκετή,καθόσον αυτό που μένει στο θυμικό του κάθε πολίτη,που το γενικεύει,είναι,πως οι δημοσκοπήσεις,έχουν ως κύριο σκοπό τους,την στροφή του πολίτη και καθοδήγηση του,προς κάποια κατεύθυνση και όχι όπως πρέπει να αποτελεί,δηλαδή, την συνισταμένη μιας αντικειμενικής έκφρασης γνώμης των πολιτών.Ζούμε σε εποχές ,που ζητάμε όλο και περισσότερο,την λιγότερη Κυβερνητική παρέμβαση,σε όλα.Δεν θα έπρεπε επομένως,αντί να ζητούμε από την Κυβέρνηση,να θέσει διαφανείς όρους λειτουργίας στις εταιρείες δημοσκοπήσεων,οι ίδιες οι εταιρείες που τις ενδιαφέρει πρωτίστως,να λειτουργήσουν με όρους αυτοελέγχου; Δεν είδαμε όμως έως σήμερα,από το κορυφαίο όργανο,που τις εκπροσωπεί,την σύσταση και λειτουργία πειθαρχικού μηχανισμού,που να παραπέμψει κάποια εταιρεία με το ερώτημα της αφαίρεσης αδείας λειτουργίας της,λόγο της ασυνεπούς της λειτουργίας,σε σχέση με αποδεκτούς κανόνες.Το φαινόμενο,ίσως να αποτελούσε,εσωτερική υπόθεση της Ελλάδος,εάν δεν ωθούσε,στην διαμόρφωση μιας διεθνούς αρνητικής γνώμης,για την χώρα που συμβαδίζει,με την γνώμη που έχουν οι πολίτες για τις εταιρείες δημοσκοπήσεων.Οι ξένες χώρες,δεν εμπιστεύονται,τις Ελληνικές εταιρείες δημοσκοπήσεων,σε σημείο που εκθέτουν την χώρα.Έτσι,όταν το θέμα αγγίζει τέτοιες χορδές,υποχρεούται η όποια Κυβέρνηση να θεσπίσει κανόνες,που θα είναι υποχρεωμένες οι εταιρείες να ακολουθήσουν,αφού για αδιευκρίνιστους λόγους αδυνατούν ακόμη ,οι ίδιες να το κάνουν από μόνες τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου