Κυριακή 4 Νοεμβρίου 2018

Επιμένουμε, γιατί απαιτείται άμεσα λύση : Ποιο είναι το μεγάλο πρόβλημα με την Παιδεία μας........


“Όσοι πολλοί επιστήμονες κι αν βγουν ,από το Ελληνικό Πανεπιστήμιο,δεν πρόκειται ΠΟΤΈ ,να πιάσουν τόπο οι θυσίες των Ελλήνων,εάν δεν βρεθεί ο τρόπος να αξιοποιηθούν.”
Νέος ήμουν και γέρασα,ακούγοντας διαρκώς ,από τις διάφορες Κυβερνήσεις που πέρασαν,να κάνουν λόγο για την ανάγκη, να αναπτυχθεί καλύτερα ,η Παιδεία μας.Συνήθως ,εκείνο το στοιχείο που απασχολεί τις περισσότερες,είναι το μοντέλο εκπαίδευσης ,που θα ακολουθήσουν τα παιδιά μας,που δεν είναι σταθερό και διαρκώς αλλάζει.Θαρρείς και το πρόβλημα,στην Παιδεία μας είναι μόνο αυτό.Σαφώς και είναι σοβαρό θέμα,οι αρχές εκείνες που θα κατευθύνουν την Παιδεία μας,όπως και οι προβληματισμοί είναι,στο πως θα γίνει αυτή αποτελεσματικότερη. Εκείνο όμως που παρακολουθούν οι Πολίτες,είναι πως δεν υπάρχει πρόβλεψη ,με μια δομημένη σχέση σύνδεσης,της Παιδείας μας ,με την παραγωγική διαδικασία,εδώ και δεκαετίες,όταν σε όλες τις σύγχρονες κοινωνίες,θεωρείται αυτό, μια αυτονόητη κατάκτηση.Δεν υπάρχει δηλαδή,ο μηχανισμός εκείνος,που να τροφοδοτεί την παραγωγή του τόπου μας,με τα πολλά ανώτερα μυαλά,που βγάζουν τα Ελληνικά Πανεπιστήμια.Αυτό έχει ολέθριες συνέπειες για την Ελλάδα,καθώς δημιουργεί την αίσθηση,αφενός ,στους τελειόφοιτους ,πως η πατρίδα μας δεν έχει την δυνατότητα να τους αξιοποιήσει και αφετέρου ,δίνει την δυνατότητα στους ξένους,με μια υποτροφία ή με την προσφορά μιας θέσης εργασίας που τους εξασφαλίζει το μέλλον τους, να αξιοποιούν εκείνοι,το αποτέλεσμα του κόπου και της θυσίας των Ελλήνων,που είναι ανυπολόγιστα μεγάλη,η συνεισφορά τους,μέσα από την φορολογία,εάν υπολογίσουμε το κόστος σε ευρώ που απαιτείται ,για κάθε παιδί,από το νηπιαγωγείο έως και το Πανεπιστήμιο. Επομένως για να σταματήσει αυτό το ιδιότυπο “brain drain”(φυγή μυαλών),δίπλα,σ αυτό που τα Μνημόνια,με τη άθλια οικονομική δυσπραγία τους επέφεραν ,θα πρέπει ,ΑΜΕΣΑ, να βρεθεί ο τρόπος που θα συνδέσει το Ελληνικό Πανεπιστήμιο με την Βιομηχανική παραγωγή. Γιατί εάν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς με τους εαυτούς μας,θα πρέπει να παραδεχτούμε ,πως όσοι επιστήμονες έφυγα από την πατρίδα και βρήκαν δουλειά στο εξωτερικό,δύσκολα θα πειστούν να ξαναγυρίσουν.Αυτό ίσως πρέπει να αποτελέσει το νέο στοίχημα ,της Νέας Ελλάδας στις ερχόμενες εκλογές. Δεν θα ξεχάσω ,προ εικοσαετίας, όταν έκανα στο ραδιόφωνο,μια εκπομπή ,με καλεσμένο τον πρόεδρο της Μαθηματικής Εταιρείας στην Θεσσαλονίκη,που μου μετέφερε τα εξής ενδιαφέροντα: Υπάρχουν ξένα Πανεπιστήμια,που παρακολουθούν και καταγράφουν,τις επιδόσεις Ελλήνων μαθητών,στις Ολυμπιάδες Μαθηματικών,όπου συμμετέχουν και που οι διακρίσεις τους είναι πάρα πολλές και πως μετά από κάποιες συνεχείς επιτυχίες τους,παρατηρούσαμε,λέει ο πρόεδρος,πάντα να ακολουθεί κάποια υποτροφία από κάποιο Πανεπιστήμιο του εξωτερικού, όπου το κύριο μέλημα της Εταιρείας Μαθηματικών ήταν, να πείσουν τον μαθητή και ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ του, να πάει,ο μαθητής στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο και να αξιοποιήσουν,την υποτροφία,πείθοντας το Πανεπιστήμιο,για μεταπτυχιακό. Ο λόγος; Είχε παρατηρηθεί,στην διάρκεια των ετών,από την εταιρεία Μαθηματικών,πως όσα παιδιά έπαιρναν την υποτροφία,πριν την είσοδό τους στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο, ΤΑ ΧΑΝΑΜΕ ,δια παντός.Επομένως για να σταματήσει αυτή,η απαράδεκτη κατάσταση χρειάζεται να παρέμβει το Υπουργείο Παιδείας,όπου με προτάσεις εποικοδομητικές ,να βρει την φόρμουλα εκείνη,που και θα καλύπτει τους μαθητές αλλά και θα εξασφαλίζει την αξιοποίησή τους,από τους παραγωγικούς φορείς της χώρας. Εάν δεν συμβεί αυτό,τότε η Παιδεία μας,αποκομμένη από την παραγωγή,θα μοιάζει να αποτελεί,έναν ξεχωριστό χώρο παραγωγής εγκεφάλων,που θα συνεχίζουν να επανδρώνουν και να ενδυναμώνουν την παραγωγή ξένων ,προς την Ελλάδα χωρών,ΜΕ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΚΟΣΤΟΣ. Επομένως,ναι στην όποια επένδυση στην Παιδεία μας, με απαραίτητο όρο σύνδεσή της ,με την παραγωγική διαδικασία. Από τις Τεχνικές σχολές έως το Πανεπιστήμιο μας.Δεν πάει πολύς καιρός που οι μαθητές ενός σχολείου της χώρας πρώτευσαν ,σε ένα διεθνή διαγωνισμό,στην κατασκευή μοντέλων της.......Formula 1. (http://www.infokids.gr/ta-ellinopoyla-kerdisan-tin-protia-st/).Παρόμοια παραδείγματα,όπως το παραπάνω, έχουμε πολλά.Αυτά τα παιδιά,δεν πρέπει να βρεθεί τρόπος να αξιοποιηθούν,με κάποιον τρόπο, στην Ελλάδα; Να ένας τρόπος,ώστε να ξεκινήσει το Υπουργείο Παιδείας,να καταγράφει τις επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών, αντί να το κάνουν τα ξένα Πανεπιστήμια,προς όφελος των χωρών τους.Η διαπίστωση,πως η Ελλάδα ,έχει πολλές δυνατότητες,δεν πρέπει να κυκλοφορεί,μόνο ως ανέκδοτο ,αλλά να βρεθούν οι διέξοδοι εκείνοι,ώστε να παραμένουν και να προσφέρουν εδώ,στην πατρίδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου