Παρασκευή 17 Μαΐου 2019

Κι όμως,οι Δημοτικές εκλογές μπορούν να αλλάξουν την Ελλάδα,προς το καλύτερο.

.
" Η οικονομική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης,θα είναι ημιτελής εάν δεν αναπτυχθεί με σχέδιο ,η Θαλάσσια συγκοινωνία που να την συνδέει με τις απέναντι ακτές ,όπως και η Πλάζ της Αγίας Τριάδος στην περιοχή του Δήμου Θερμαϊκού,όπου ανοίκουν."


Όποιοι μεγάλωσαν στην Θεσσαλονίκη,μπορούν να θυμούνται πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα μιας παλαιάς εποχής από την πόλη τους, Ιδιαίτερα όμως οι "μπαγιάτηδες" Θεσσαλονικείς ,θα θυμούνται, όσο ζουν δύο πράγματα, με νοσταλγία. Τα καραβάκια που μετέφεραν κόσμο, στις απέναντι χιλιοτραγουδισμένες ακτές καθημερινά ,καθώς ,και την πλάζ της Αγίας Τριάδος που ζωντανεύει στα μάτια τους,μέσα από τις παλαιές ταινίες του καλού Ελληνικού Κινηματογράφου. Πριν από αρκετά χρόνια,σε μια προσπάθεια οικονομικής ανάπτυξης της περιοχής του Θερμαϊκού Κόλπου,έγινε ένα ξεκίνημα,που για ανεξήγητους λόγους,έμεινε στα "χαρτιά". Διεξήχθησαν Διεθνείς διαγωνισμοί,όπου πρώτευσαν αξιόλογοι και καλαίσθητοι αποβατικοί σταθμοί,της παλαιάς διαδρομής με ενδιάμεσο σταθμό την Νέα Κρήνη. Μάλιστα γινόταν μεγάλη κουβέντα στον τότε τύπο της πόλης και για την επιλογή συγκεκριμένων μέσων, μεταφοράς επιβατών παντός καιρού, κλειστού τύπου "καταμαράν" που δεν χαμπάριαζαν,λέει,ούτε από βροχές,ούτε από βαρδάρηδες. Ξοδεύτηκαν για τον σκοπό αυτό σε μελέτες,εκατοντάδες εκατομμύρια, και αφού οι φωτογραφίες των πρωτευσάντων αποβατικών σταθμών ,βγήκαν και κάλυψαν τα αδηφάγα βλέμματά μας της ημερήσιας ειδησεογραφίας, οι μελέτες έμειναν ,να μας "κοροϊδεύουν" και να μας χαμογελούν,από κάποια συρτάρια γραφειοκρατών που με το πέρασμα των χρόνων, αφού έμεινε το θέμα στα αζήτητα και έπαψε να ενδιαφέρει τους πολίτες η κοροϊδία των "μελετών" ,που γίνονται πάντα για να κερδίζουν ορισμένοι ,με "μεγαλεπίβουλο τρόπο" ,για να καταλήξουμε στην σημερινή υποβάθμιση της κατάστασης ,με τα δύο καραβάκια, που "δένουν" όμως ,στην πρώτη βροχή ή το πρώτο βοριαδάκι. Μια κατάληξη που πονά όμως,γιατί πράγματι το ελπιδοφόρο σχέδιο ανάπτυξης της ορθής θαλάσσιας συγκοινωνίας, θα μπορούσε ,με αντικειμενικούς όρους,να δημιουργήσει όρους ανάπτυξης ολόκληρης της περιοχής του Θερμαϊκού Κόλπου και της Θεσσαλονίκης ειδικότερα.Οι παλαιότεροι έβλεπαν "δάχτυλο" του ΟΑΣΘ,που έως πριν από 2 χρόνια ανήκε σε ιδιώτες.Φοβόταν ο ΟΑΣΘ λέει ,πως η ανάπτυξη της θαλάσσιας συγκοινωνίας θα γινόταν σε βάρος του λεωφοριακού δικτύου , από και προς την Θεσσαλονίκη ΄Σήμερα όμως ,με την εξαγορά του, από το Δημόσιο, δεν δικαιολογούνται τέτοιοι υπολογισμοί , ενώ η Θεσσαλονίκη "βράζει" από τουρίστες την θερινή περίοδο,,να μην υπάρχει τρόπος διαφυγής, δια θαλάσσης,προς τις ακτές της ,ιδιαίτερα μάλιστα ,όταν στις γειτονικές χώρες,Σερβία,Σκόπια,Βουλγαρία,οργανώνονται εκδρομές για ψώνια από τις αγορές του Cosmos και της ΙΚΕΑ, καθημερινά .Δεν διακατέχομαι από καμία πεσιμιστική διάθεση,για ένα παρελθόν που έχει εκλείψει.Όχι. Τα γράφω, για να τα ακούσει ο πρωθυπουργός της χώρας,που έχει γραφείο στην πόλη που ενδιαφέρεται για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και την σύνδεση της με τα Βαλκάνια,Γιαυτό τα γράφω. Καλό είναι επομένως το Μετρό,όπου ο πρώτος συρμός τρένων,εγκαταστάθηκε,τις προηγούμενες μέρες ,πάνω στις ήδη υπάρχουσες ράγες του, όμως  η ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης θα είναι ημιτελής εάν δεν αναπτυχθούν,με ενθάρρυνση των τοπικών Δήμων Θερμαϊκού και Θεσσαλονίκης,η υπάρχουσα περιοχή. Χρειάζονται ολοκληρωμένα σχέδια ανάπτυξης της θαλάσσιας συγκοινωνίας και σύνδεση των ακτών της περιοχής με την Θεσσαλονίκη ,όπως και ανάπτυξη του μεγάλου Κεφαλαίου της περιοχής ,που είναι ξεχωριστά, η πλάζ της Αγίας Τριάδος.Ένας χώρος που εάν τον περπατήσεις σήμερα, σε πιάνει κατάθλιψη. Αυτό το υπέροχο μέρος,έχει μετατραπεί σε έναν απέραντο σκουπιδότοπο,όπου τα παλαιά κτίρια που στέγαζαν κάποτε, το self service, φοβίζουν,εξ αιτίας του τρόπου διάλυσής τους,μήπως και σε πλακώσουν στο πέρασμά σου.. Για να είμαστε δίκαιοι με την απερχόμενη διοίκηση του Δήμου Θερμαϊκού, ο χώρος που στέγαζε την παλαιά πλάζ Αγίας Τριάδος, έχει υπαχθεί εδώ και χρόνια στο ΤΑΙΠΕΔ. Το ζήτημα όμως δεν είναι ,ότι δεσμεύτηκε η περιοχή της πλάζ Αγίας Τριάδος, στο ΤΑΙΠΕΔ. Το πρόβλημα είναι ,ότι με την ένταξη του  σ΄αυτό,έχει "παγώσει" η ανάπτυξη της. Υπάρχουν όμως και συγκρουόμενα συμφέροντα που η υπαγωγή ,της πλάζ, στο ΤΑΙΠΕΔ,δημιουργεί άλλοθι ,που καταλήγει ως φαύλος κύκλος ,στην ΜΗ ανάπτυξη της. Αίφνης ,το αντίπαλο δέος,της περιοχής είναι ο ΠΟΤΑΜΌΣ ,που υπάγεται στην Επανομή με παραλία που βρίσκεται προς την μεριά της Χαλκιδικής, όπου λαθεμένα κάποιοι πιστεύουν,πως η ανάπτυξη της πλάζ Αγίας Τριάδος, θα "έκοβε ρεύμα κόσμου" από εκεί. Και είναι λάθος,που πρέπει να τον κατανοήσουν οι κάτοικοι της περιοχής,αφού για την ανάπτυξη ισχύει ένας απαράβατος ΝΌΜΟΣ,πως όταν αναπτύσσεται οικονομικά μια περιοχή,όπως θα είναι η πλάζ της Αγίας Τριάδος, αυτή διαχέει γύρο της, όπως είναι ο ΠΟΤΑΜΟΣ, στοιχεία αυτής της οικονομικής ανάπτυξης."Το ένα χέρι νίβει το άλλο και τα δυό το πρόσωπο" δηλαδή.
Πρέπει επομένως, να ξανά ειδωθούν και η αποτελεσματικότητα της δέσμευσης της πλάζ Αγίας Τριάδος στο ΤΑΙΠΕΔ και η αποδέσμευση από αυτό,ώστε να ξαναζήσουμε την ανάπτυξη της πλάζ,ΕΚ ΝΈΟΥ. Μόνο όταν αποκατασταθούν οι δύο αυτές παράμετροι, θα μπορούμε να μιλάμε για την ανόρθωση του ευχάριστου συναισθήματος της νοσταλγίας που τρέφουν οι Θεσσαλονικείς ,για τις παραλίες Περαίας, Μπαχτσέ( νέοι Επιβάτες λέγονται σήμερα) και Αγίας Τριάδος, του Θερμαϊκού κόλπου που η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, υπό τον κο Τζιτζικώστα,μας ξαφνιάζει με την σιωπή της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου