Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2019

Εάν η Θεσσαλονίκη ,έγινε, μια "άγονη ακτοπλοϊκά πόλη",φταίνε οι Ακτοπλοϊκές εταιρείες και διαχρονικά η Ελληνική Πολιτεία,που βλέπουν, αδιάφορα τα τρένα .......να περνούν




Την 7η Σεπρεμβρίου είχαμε, όπως κάθε χρόνο τέτοια εποχή ένα σημαντικό γεγονός,για την πόλη μας.Τα εγκαίνια της Διεθνούς Έκθεσης της Θεσσαλονίκης 2019,με τιμώμενη χώρα,αυτή την φορά,την Ινδία. Έπεσε στα χέρια μου το περιοδικό που εκδίδεται γι αυτό τον σκοπό από την ΔΕΘ,το EXPOSED,όπου στην 16η σελίδα,η γνωστή Θεσσαλονικειά τηλεπαρουσιάστρια Βίκυ Χατζηδημητρίου, παραθέτει εικόνες μιας άλλης εποχής της πόλης,με την εξής διατύπωση: " Υπέροχες μνήμες,υπέροχες εικόνες με πάντα κυρίαρχο το στοιχείο της θάλασσας". Πράγματι μνήμες αγαπημένες, μιας άλλης όμως, παλαιάς εποχής." Είναι όμως έτσι, τα πράγματα,σήμερα ; Αποτελεί, η Θάλασσα κυρίαρχο στοιχείο,στην ζωή των Θεσσαλονικέων; Θα έλεγα πως ΌΧΙ,δεν αποτελεί.Έπρεπε να βρεθώ για ένα μήνα (από 4 Αυγούστου-4 Σεπτεμβρίου) στην λατρεμένη μου Χίο,με αυτοκίνητο για να καταλάβω πόσοι παράγοντες δούλεψαν συγχρόνως, για να καταστεί η Θεσσαλονίκη μια "αναξιόπιστη ακτοπλοϊκά"πόλη,αυτό που λέμε για άλλες περιοχές,"άγονη γραμμή'. Δεν είναι που η Θεσσαλονίκη,είναι πληθυσμιακά μετά την Αθήνα, η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη στην Ελλάδα,που ο πληθυσμός της πλησιάζει αισίως τα 3.000.000 ψυχές.Δεν είναι γιατί κάποιοι αρέσκονται να την αποκαλούν "συμπρωτεύουσα".Είναι που οι Θεσσαλονικείς ΔΕΝ νοιώθουν την θάλασσα,ως πηγή πλούτου και βιοπορισμού,όπως θα έπρεπε να είναι. .Η μόνη εξαίρεση που θα μπορούσε να αναφερθεί κάποιος,είναι ένας άνθρωπός. Μπορεί να διαφωνεί κάποιος με τον άνθρωπο Μπουτάρη,λόγο ιδιοσυγκρασίας ,αλλά πρέπει να παραδεχτούμε πως ήταν ο ΜΌΝΟΣ Δήμαρχος,που ανέδειξε η Θεσσαλονίκη,που έκανε τους επαγγελματίες του Θαλάσσιου Τουρισμού ,να τρίβουν τα χέρια τους και να κοιτάζουν με ενδιαφέρον .....τον καιρό, επειδή αξιοποίησε τον θαλάσσιο ελιμενισμό Κρουαζιεροπλοίων στο λιμάνι του ΟΛΘ Δεν είναι τυχαίο επομένως,που η μόνη σχολή Ναυτικών Επαγγελμάτων,που λειτουργούσε στην Ν.Μηχανιώνα,εξ΄αιτίας της οικονομικής κρίσης,έκλεισε,ΧΩΡΙΣ να ιδρώσει το αυτί κανενός, σαν να αφορούσε άλλους και όχι ,τους ίδιους.Με πρόσχημα,πως οι κάτοικοι της δεν έχουν "ναυτιλιακή κουλτούρα μετακίνησης",εγκαταλείφθηκαν οι πολίτες της και μια πόλη ολόκληρη,στην ανυποληψία της "άγονης γραμμής". Οι Ακτοπλοϊκές εταιρείες,δεν μπήκαν κ΄αν στον κόπο,ούτε να διαφημίσουν τα προϊόντα τους. Αυτό που συνέβη στην πόλη,στο παρελθόν και συνεχίζεται σήμερα, που η ηλεκτρονική τεχνολογία βρίσκεται στα ΎΨΗ της,ΔΕΝ περιγράφεται με λέξεις. Οι "τεμπέλικες" Ακτοπλοϊκές εταιρείες,με το εύκολο χρήμα που μαζεύουν από αλλού,δεν ΔΙΑΝΟΉΘΗΚΑΝ,να δούν την αξιοποίηση της πόλης,ΟΎΤΕ σαν "νέα" περιοχή,με ενδιαφέρον καινούργιο..Συνήθως,σε κάθε νέο αναπτυξιακό πρότζεκτ,επινοούνται δέλεαρ , για να προσεγγίσουν τους νέους πελάτες.Τίποτα. Και αυτό ,συμβαίνει σε μια πόλη,όπου κατοικούν, θα επαναλαμβάνω κουραστικά,περίπου 3 εκατομμύρια,άνθρωποι.Κατά τα άλλα η πόλη διαθέτει αξιόλογη παραλία,για να κάνουν οι κάτοικοι τις βόλτες τους και λιμάνι,όπου τα εμπορικά πλοία,πηγαινοέρχονται με κάθε λογής αγαθά,χωρίς όμως,ΟΎΤΕ μισός πολίτης να επιλέγει,την θαλάσσια μεταφορά για τις μετακινήσεις του. Οι κάτοικοι της πόλης,ως επιβατικό κοινό,δεν φαίνονται,ΠΟΥΘΕΝΆ. Κουβέντιαζα τις προάλλες,με έναν ναυτιλιακό πράκτορα,γιατί να συμβαίνει αυτό; Προσέξτε,τι μου απάντησε." Οι ναυτιλιακές εταιρείες,ξεκινούν για την πόλη σας,από ένα ΛΆΘΟΣ σκεπτικό.Εκλαμβάνουν,ως δεδομένο,ότι οι κάτοικοι της πόλης,δεν γεμίζουν τα καράβια τους με κόσμο και μένουν σ΄αυτό.Δεν εξετάζουν γιατί,άραγε, να συμβαίνει έτσι; Δεν εξετάζουν αίφνης,πως οι πρώτοι Θεσσαλονικείς,που στην πλειοψηφία τους κάποτε στο παρελθόν ήταν πρόσφυγες του 22ο,που συνέδεσαν την θάλασσα, με κάτι τραγικό.Την απώλεια της χαμένης τους πατρίδας,που είχε σαν συνέπεια η πόλης για μια πολύ μεγάλη περίοδο,να ονομαστεί,αδιαμαρτύρητα,"Φτωχομάνα" και η θάλασσα,να δημιουργήσει αποστροφή".
Παλαιότερα υπήρχε επιβατική σύνδεση της Κρήτης με την Θεσσαλονίκη, με το γνωστό πλοίο "Δημητρούλα". Αυτή η ναυτοπλοϊκή γραμμή καταργήθηκε,ξέρετε γιατί;Επειδή το πλοίο αυτό ταλαιπορρούσε το επιβατικό κοινό,με τις συχνές του βλάβες..Για να αλλάξουν οι Θεσσαλονικείς και να αποκτήσουν "ναυτική κουλτούρα θαλάσσιας μεταφοράς",θα πρέπει ,οι Ακτοπλοϊκές εταιρείες,να επενδύσουν στις γραμμές που θα καλύψουν,με ΑΞΙΌΠΛΟΑ καράβια,νέας κοπής,ώστε οι επιβαίνοντες Θεσσαλονικείς αλλά και ΌΛΗΣ της ΒΟΡ.ΕΛΛΆΔΟΣ,να ξέρουν,πως θα φτάσουν με ασφάλεια στον προορισμό τους και θα επιστρέψουν στον τόπο τους. Λένε πως "για να προσπαθήσεις να μάθεις σε πολίτες,πως λύνονται τα προβλήματά τους,προσφέροντάς τους αξιόπιστες λύσεις,θα χρειαστεί μια ακόμη ζωή να περιμένεις γιατί οι πολίτες ΔΕΝ ΜΑΘΑΊΝΟΥΝ εύκολα,στη εποχή της ευκολίας που ζούμε.Αυτό πράγματι είναι σωστό Είναι όμως ΜΈΓΑ ΛΆΘΟΣ,η παραπάνω ρήση για την συγκεκριμένη περίπτωση,γιατί; Επειδή σήμερα,η μετακίνηση του κατοίκου της πόλης σε μια εγγύς παραλία της Χαλκιδικής,είναι ένας πραγματικός άθλος.Ουρές και μποτιλιαρίσματα αυτοκινήτων καθιστούν δύσκολη την μετάβαση στις ακτές της,με ατελείωτες ώρες στο περίμενε ως αναμονή,με δεύτερη σκέψη πάντα,αυτή της επιστροφής. Ποια ώρα δηλαδή να διαλέξεις,κυρίως τις μικρές πρωϊνές ώρες,ώστε να αποφύγεις την ουρά και να είσαι έγκαιρα στην δουλειά σου την Δευτέρα το πρωί .Μαρτύριο σκέτο. Είναι επομένως ώριμες οι συνθήκες,γιατί η διέξοδος προς την Θάλασσα,προβάλλει ως η μόνη αξιόπιστη λύση,για να μπει,τέλος σ΄αυτόν τον ΕΦΙΆΛΤΗ,της "μετακίνησης στην Χαλκιδική με ΑΥΤΟΚΊΝΗΤΟ", αφού αυτή έχει φτάσει στα όρια της,εάν δεν τα έχει ήδη ξεπεράσει.Εάν λοιπόν σε κάθε κομβική παραλία της Χαλκιδικής,στήσει η πολιτεία και μια Μαρίνα.επιβίβασης-αποβίβασης,σε συνεργασία με τις Τ.Α,το πρόβλημα της μετακίνησης,τα Σαββατοκύριακα,ιδιαίτερα το καλοκαίρι, τότε, θα λυθεί οριστικά,με αξιόπιστα σκάφη μεταφοράς
Όχι,όπως στην Σαμοθράκη,που εν μέσω καλοκαιριού,επειδή παρουσίασε βλάβη το πλοίο της γραμμής ,δεν προ νόησαν κάποιοι να το αντικαταστήσουν,δυσφημώντας με αυτόν το τρόπο τον Τουρισμό της Ελλάδος,παγκοσμίως. Αλλά με αξιόπιστα σκάφη,ΚΑΙΝΟΎΡΓΙΑ,να ΞΑΝΑΕΙΔΩΘΕΊ από νέα ορθολογιστική σκοπιά,το φαινόμενο της Θαλάσσιας μετακίνησης, ως η ΜΌΝΗ σωτήρια λύση που με συνέπεια όπως στο Πειραιά,να ανορθωθεί η χαμένη αξιοπιστία των Ακτοπλοϊκών μας εταιρειών.
Υ.Γ :

Αφορμή για να γράψω όλα τα παραπάνω,υπήρξε το γεγονός, πως η Ακτοπλοϊκή εταιρεία που διαχειρίζεται το οχηματαγωγό "Πελαγίτης" και μετέφερε από την Θεσσαλονίκη το οικογενειακό μας αυτοκίνητο,στην Χίο ,στις 3 Αυγούστου, αποσύρθηκε για συντήρηση,τέλος Αυγούστου,χωρίς να προνοήσει, να ενημερωθούμε τουλάχιστον ,πως θα επιστρέψουν τα αυτοκίνητά τους,όσοι τα απέστειλαν με την συγκεκριμένη εταιρεία.Εάν δεν υπήρχε η δυνατότητα,να το κάνουμε,μέσω ΚΑΒΑΛΑΣ και με άλλη Ακτοπλοϊκή εταιρεία, θα είμασταν ακόμη εκεί. Γολγοθάς σκέτος.



Απαλλαγμένο από ιούς. www.avast.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου