Κυριακή 14 Οκτωβρίου 2018

Η Συμφωνία των Πρεσπών και τα Γλωσσικά μορφώματα της Βαλκανικής,μέσα από μια ΑΓΝΩΣΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ για τους περισσότερους.

"Tα πολυετή ή χρόνια Εθνικά προβλήματα,όπου έχουν αναπτυχθεί επιχειρήματα και προβληματισμοί,είναι δύσκολο να προσαρμοστούν,σε νέα δεδομένα. Οι λόγοι είναι κυρίως πολιτικοί,καθώς τα νέα δεδομένα , ανατρέπουν πολιτικές πάνω στις οποίες έχουν διαμορφωθεί αντιθέσεις, για να τις καθιστούν παρούσες στο πολιτικό γίγνεσθαι της χώρας."


Είναι γεγονός πως η συμφωνία των Πρεσπών, ενώ ξεκίνησε αρχικά ,σαν ένα ζήτημα που αφορούσε την Ελλάδα και τα Σκόπια , σε σχέση με την ονομασία τους,με την πάροδο του χρόνου, άρχισε να συσπειρώνει και ξένους παράγοντες. Εκείνους που τους ενδιέφερε να μπει ένα τέλος, σε ένα ζήτημα που τους ανάγκαζε να ονομάζουν,την περιοχή,από πολλά χρόνια πριν ,λόγο Μακεδονικού, "πυριτιδαποθήκη των Βαλκανίων".Εάν κάποιος διαβάσει,την προτεινόμενη συμφωνία των Πρεσπών,αντιλαμβάνεται πως αυτή αποτελεί ,ΜΙΑ ,από τις λύσεις που θα μπορούσαν να προταθούν,καθώς για πρώτη φορά,η γειτονική χώρα αποδέχεται ζητήματα,που προηγούμενες Κυβερνήσεις της χώρας αυτής, αρνούνταν να κουβεντιάσουν. Αναγνωρίζουν,πως είναι Σλάβοι στην καταγωγή και πως καμία σχέση δεν έχουν με την Ιστορική Ελλάδα,που η Μακεδονία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ,την οποία θεωρούν αυτό που είναι ,δηλαδή ,ένα κομμάτι της Παγκόσμιας κληρονομιάς. Επειδή όμως οι αντιτιθέμενοι προς την συμφωνία των Πρεσπών,θεωρούν ότι αυτή ακυρώνει , πολλά χρόνια πολιτικής που έχουν επενδυθεί επάνω,στην διάσταση ,του θέματος με τα Σκόπια,προσπερνούν λύσεις που δίδονται από την συμφωνία αυτή ,ως μη γενόμενες,ψάχνοντας αρνητικούς παράγοντες για να πατήσουν επάνω τους,για να δικαιολογήσουν τον διαρκή τους αρνητισμό.Κατ ΄αρχήν οι περισσότεροι Έλληνες,που αντιτίθενται  αγνοούν,πως τα Σκόπια,ονομάζονται σήμερα ,στο Σύνταγμα τους "Δημοκρατία της Μακεδονίας" πράγμα που πρέπει να αλλάξουν,τώρα, σ΄αυτό, με το " Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας" ,που είναι Γεωγραφικός όρος.Ένα άλλο από τα ζητήματα,που απασχολούν είναι η γλώσσα τους,που έχει καταχωρηθεί στον Ο.Η.Ε , ως "Makedonski", τις προηγούμενες 3 δεκαετίες,όταν Κυβερνούσαν την Ελλάδα,κόμματα που σήμερα αντιτίθενται , σ αυτήν την αλλαγή,επειδή φοβούνται .όπως έχουν επισήμως δηλώσει,πως "θα διασπαστούν".Περίεργο και όμως αληθινό. Για την "ποιότητα" αυτής της γλώσσας,όμως  θα ασχοληθούμε,εμείς ,σήμερα. Επειδή  ,όμως το ζήτημα μιας Εθνικής γλώσσας,αφορά ΚΎΡΙΑ τους γλωσσολόγους,καλό είναι εάν δεν γνωρίζουμε,να μην την πειράζουμε καθόλου. Θα πρέπει όμως να θυμίσουμε,πως η γλώσσα αυτή είναι η καθομιλουμένη ,από αιώνες ,από Έλληνες στην καταγωγή, Βλάχους και Σαρακατσάνους κατά βάση, των περιοχών της Βαλκανικής, αυτούς που με μιά λέξη ονομάζουμε "Σλαβο μακεδόνες". Η πρώτη Ελληνική Κυβέρνηση,που αναγνώρισε σε Έλληνες την γλώσσα αυτή,ήταν η Κυβέρνηση Ζαϊμη, το 1928.όταν οι Έλληνες των περιοχών αυτών ΔΕΝ ΗΘΕΛΑΝ να ταυτίζουν,για Εθνικούς λόγους, την γλώσσα τους, με αυτήν των Βουλγάρων.Επειδή όμως βρισκόμαστε σε μια πολύ ρευστή όσο και κρίσιμη κατάσταση,καθώς την ερχόμενη Δευτέρα (15/10/2018) ,οι Σκοπιανοί Βουλευτές,προσέρχονται στην Σκοπιανή Βουλή,για να αλλάξουν την ονομασία της χώρας τους ,από "Μακεδονία" σε "Βόρεια Μακεδονία", καλό θα ήταν να θυμίσουμε,ένα άνωστο,σχεδόν, Ιστορικό γεγονός,με ιδιαίτερη αξία και σημασία,σήμερα, που συνέβη,επί ποιμαντικής περιόδου 1923-1940, του Μητροπολίτη Παραμυθιάς,κου Αθηναγόρα Ελευθερίου.Την περίοδο εκείνη,στην οποία αναφερόμαστε ,ο π. Αθηναγόρας,έδωσε μεγάλο αγώνα,σε σημείο σύγκρουσης,με τον εκδότη ,της εφημερίδας "Ηπειρος",κο Κ.Μέρτζο,στην τότε προσπάθεια που είχε αναδειχθεί Πανελλαδικά,όπου διάφοροι "λεξιγνώστες" ,προσπαθούσαν να αποκαθάρουν την Ελληνική γλώσσα,από σλαβικές κυρίως,αλλά Αλβανικές και Βουλγάρικες λέξεις και φράσεις,όπου δείχνει αποστομωτικά,πως όλες σχεδόν οι "οι αλλότριες" λέξεις και φράσεις είναι καθαρά Ελληνικές.Ο π.Αθηναγόρας ,αποδεικνύει με σοβαρότατα επιχειρήματα,πως αίφνης,η λέξης "Πάρος",που χρησιμοποιούν κατά κόρον οι Αλβανοί φίλοι μας,ως βάγ ή βάρ,έχει Ομηρική προέλευση,όπου μας λέει επί λέξη τα εξής:........εν αρχής, την πρωτοελληνικήν ταύτην λέξιν, ο Όμηρος την αναφέρει  " πάρος"= πρότερος,,πρωτύτερος και δή μετά του άρθρου "το πάρος" "Αεί το πάρος γε θεοί,φαίνονται εναργείς ημίν (Οδύσσεια, η 201),επίσης "πάροιθεν" σημαίνει,έμπροσθεν,πρόσθεν,πρωτύτερον (Οδύσσεια,ψ174) (Ιλιάδα,ο 227).Και εν τη Αλβανική,ήτις είναι λείψανον της πρωτοελληνικής, βάγ ή βάρ,σημαίνει το εξέχον,το πρώτιστον. " Μπάρα" = εποίησεν,εδημιούργησεν έκτισεν και τούτο πρωτοελληνική λέξις, σωζόμενη έτι,ως "μπάρακα"= κτίριον,οικοδόμημα. " Βάρις"=κτίριον,οικία, πύργος, ανάκτορο και Αλβανιστί "μπάρα"= κτίζω,ποιώ,κατασκευάζω ,λατινιστί,paro ή baro= κατασκευάζω και αλλού ".......η πρωτοελληνική λέξις "σάμος" και "σάμη" είναι τα ύψη,τα υψηλά κατεξοχήν, ο ουρανός (Στράβων 346,347), δια τούτο η περιστερά η ουρανόδρομος Samata ,πρωτοελληνιστί ελέγετο και η πλήρης ορέων Ήπειρος,υπό τον Όμηρον, Σάμη ελέγετο,όνομα όπερ σήμερον διατήρησεν,(Τ)σαμουριάν,λεγόμενη ,εκεί όπου πάλιν σήμερον, εγράφησαν σελίδας Εθνικοί Πανένδοξοι ( εννοεί το Αλβανικό έπος του 1940),ως 30.000 ετών και ουχί 3.000 μόνον,ως κατά κόρον  επαναλαμβάνουσιν κατά τας ημέρας ταύτας, μεγάλοι και μικροί ,σοφοί και άσοφοι- ότε αρχικώς εξ αυτής εξεπορεύθει, καθ΄όλον το κόσμον,το πνεύμα της ελευθερίας,του ανθρωπισμού,της θρησκείας , της γλώσσας."
Θα ήταν χρήσιμο να πούμε ,στο σημείο αυτό, πως ο π.Αθηναγόρας Ελευθερίου,πολύγλωσσος και πολυμαθής,ήταν ο ΠΡΩΤΟΣ, στην σύγχρονη Ιστορία,που διετύπωσε ,περίπου 8 δεκαετίες πρίν,πως τα Εβραϊκά ,ως γλώσσα,είναι μια παραφθαρμένη Πανάρχαια Ελληνική Διάλεκτος, άποψη που μόλις το 1982,διετύπωσε ένας Εβραίος στην καταγωγή, γλωσσολόγος,ο Ιωσήφ Γιέχουντα,στο βιβλίο του " HEBREW IS GREEK" που σημαίνει " Τα Εβραϊκά είναι Ελληνικά". Ήταν από τους λίγους,που αμφισβήτησαν, αν και κληρικός.το "εξ ανατολής το φώς" ,που έχαιρε ιδιαίτερα μεγάλης εκτίμησης, στον χώρο της Εκκλησίας,θεωρώντας,πως η άποψη αυτή,ήταν βλασφημία "κατά του Άγιου Ελληνικού Πνεύματος."
Είναι ενδιαφέρον συμπληρωματικά να πούμε,πως όλοι οι Σλάβοι,την γραφή τους ,που την παρέλαβαν ,την Βυζαντινή περίοδο,από τους Έλληνες αδελφούς,Κύριλλο και Μεθόδιο,μηδέ των Ρώσων εξαιρουμένων,ονομάζουν ακόμη και σήμερα " Κυριλλική γραφή".
 Κλείνοντας θα ήταν χρήσιμο να αντιληφθούμε,τους λόγους που εκδηλώνουν "ενδιαφέρον" για το Σκοπιανό,δύο παράγοντες της ευρύτερης περιοχής. η Τουρκία και η Ρωσία,στο συζητούμενο θέμα......της ονομασίας των Σκοπίων. Το ενδιαφέρον των δύο ,αυτών χωρών,δεν είναι τωρινό, αλλά κρατάει από αρκετές δεκαετίες πίσω. Η πρώτη,επιδιώκει να δημιουργήσει,ένα τόξο αποκοπής της Ελλάδος,από την περιοχή,ξεκινώντας από την Αλβανία,όπου χτίζει μουσουλμανικά Τεμένη ,περνάει στην ΠΓΔΜ,όπου " χαρίζει",στο αεροδρόμιο των Σκοπίων,ένα άγαλμα ,με έφιππο τον Μ.Αλέξανδρο,το οποίο προσφάτως αποσύρθηκε κι καταλήγει στην Βουλγαρία,όπου είναι η αλήθεια αντιμετωπίζει,πολλά προβλήματα. Η Ρωσία,ποτέ δεν είδε με καλό μάτι ,από το παρελθόν ακόμη,την διείσδυση της Ελλάδος στην Βαλκανική, αν και θεωρείται ότι είναι προνομιακός της χώρος,λόγο θέσης..Όλα αυτά συνθέτουν ένα σκηνικό,που αντιδρά, στην Συνταγματική αλλαγή του ονόματος στην γειτονική μας χώρα,από "Μακεδονία" σε "Βόρεια Μακεδονία",επειδή ακυρώνει,τις πολιτικές τους. Γι αυτό αντιδρούν στην αλλαγή του Συνταγματικού της ονόματός,αφού έτσι λύνεται ένα πρόβλημα,όχι μόνο για την Ελλάδα,αλλά είναι σε όφελος όλων των λαών ,που ζουν στην Βαλκανική.

1 σχόλιο:

  1. Χαίρε κύριε Δελιάκη!
    Συγχαρητήρια - εν μου επιτρέπεις - για το άρθρο σου!
    Είσαι από τους ελάχιστους που έχεις διαβάσει την Συμφωνία των Πρεσπών!
    Επίσης, θέλω να συγχαρώ τον ιεράρχη Αθηναγόρα (απορώ πως δεν τον απομάκρυνε το συνάφι του) αν και νεκρός αλλά το έργο του τον φέρνει στην αιωνιότητα! Σπουδαίος μελετητής αλλά και πατριώτης, υπηρετών και την πατρίδα!
    Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή